Neurologie pediatrică

Neurologia pediatrică sau neurologia copilului se referă la o ramură specializată a medicinei care se ocupă cu diagnosticul și managementul afecțiunilor neurologice la nou-născuți, sugari, copii și adolescenți. Disciplină neurologiei pediatrice cuprinde boli și tulburări ale măduvei spinării, creierului, sistemului nervos periferic, sistemului nervos autonom, mușchilor și vaselor de sânge care afectează pacienții din aceste grupe de vârstă.

Exemple de tipuri de condiții întâmpinate de specialiști în acest domeniu includ:
- Boli genetice ale sistemului nervos;
- Anomalii metabolice congenitale care afectează sistemul nervos;
- Defecte congenitale de naștere care afectează creierul și măduva spinării, cum ar fi spînă bifida;
- Probleme neurologice de dezvoltare în copilărie;
- Epilepsia copilăriei;
- Crizele febrile;
- Tulburări de mișcare, cum ar fi paralizia cerebrală;
- Afecțiuni neuromusculare progresive, cum ar fi distrofia musculară;
- Tulburări ale spectrului de autism;
- Tulburări de comportament, cum ar fi tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție;
- Dureri de cap și migrene;
- Tumori cerebrale.

Ce tipuri de teste și investigații fac neurologii pediatri?

Neurologii pediatri adesea fac un diagnostic auzind despre simptomele copilului dvs., istoricul medical și examenul fizic, dar uneori, sunt necesare mai multe teste și investigații pentru a face un diagnostic.

Acestea includ:
- EEG (electroencefalogramă) este un test care caută probleme cu activitatea electrică din creierul. Acest test poate fi folosit pentru a caută convulsii și pentru a va asigura că creierul copilului dvs. face tipurile de activitate electrice preconizate pentru vârstă lor;
- RMN (imagistică prin rezonanță magnetică) sau scanarea CT - sunt tipuri de teste imagistice utilizate pentru a face fotografii ale creierului și/sau ale coloanei vertebrale. Acestea pot caută semne de tumoră cerebrală, accident vascular cerebral, infecție, scleroză multiplă, anumite afecțiuni genetice și multe altele;
- Puncția lombară - este un test în care medicii introduc un mic ac în partea inferioară a spatelui pentru a lua un eșantion de lichid spinal, care îți înconjoară creierul și măduva spinării. Acest lucru poate ajută la căutarea semnelor de infecție sau inflamație;
- Electromiografie – acest test poate fi utilizat pentru a găși leziuni ale nervilor sau mușchilor;
- Injecții cu toxina botulinica pentru spasticitate - poate ajută la ameliorarea durerii și disconfortului prin blocarea semnalului din nerv care spune unui mușchi să se strângă.

Când are nevoie copilul de un examen neurologic?

Dacă sistemul nervos al copilului dvs. nu funcționează corect, acest lucru poate provoca întârzieri în dezvoltarea și funcționarea normală. Detectarea timpurie înseamnă că avem o șansă mai bună de a identifica cauza, de a o trata rapid și de a reduce șansele că ea să aibă complicații pe termen lung.

Medicul copilului dumneavoastră poate solicită un examen neurologic dacă copilul dumneavoastră se plâng de simptome, inclusiv:
- Dureri de cap;
- Vedere încețoșată;
- Oboseală;
- Febra de cauza necunoscută;
- Probleme cu echilibrul sau coordonarea;
- Amorțeală sau furnicături în brațe sau picioare;
- Tremur;
- Copilul a suferit leziuni la nivelul capului, gâtului sau spatelui;
- Are orice tip de defect la naștere la nivelul capului sau coloanei vertebrale.
Neurologie pediatrică

Programări la Neurologie pediatrică

Echipa noastră te asteaptă!